Colete deteriorate

La primirea coletului de la curier, ar trebui sa verifici cu atentia starea coletului, pentru ca daca acesta este deteriorat ar trebui sa-l refuzi. In continuare, ar trebui sa solutionezi problema aparuta cu furnizorii nostri de servicii postale urmarind pasii prezentati pe site-urile lor oficiale.

Redam o parte din acesti pasi mai jos.

Orice reclamatie referitoare la trimiterile postale se va face in scris, prin completarea unei cereri de reclamatii (http://www.dpd.com/ro/Home/Informatii/Solutionare-sesizari) si va putea fi trimisa prin urmatoarele cai de comunicare:
  • prin posta cu confirmare de primire;
  • prin depunere la sediul furnizorului de servicii postale sau pe fax la numarul
  • 031.824.9053;
  • scanata pe email folosind una din urmatoarele adrese: client@dpd.ro sau reclamatii@dpd.ro.

Fiecare reclamatie primeste un numar de inregistrare care va fi ulterior trecut in toate comunicarile care se vor face intre prestatorul de servicii postale, Dynamic Parcel Distribution SA si reclamant. Dreptul de a face reclamatie il are: expeditorul, destinatarul sau imputernicitul legal / conventional al acestora.

Obiectul reclamatiei il poate constitui :
· pierderea, furtul, distrugerea / deteriorarea totala sau partiala a trimiterilor postale.
· nerespectarea timpului de predare a trimiterilor postale, conform contractului incheiat intre furnizor si beneficiar.
· conduita profesionala a reprezentantilor DPD.
· orice alte obiectii referitoare la calitatea prestatiilor.

Termenul de introducere a reclamatiei prealabile adresate furnizorului de servicii postale – in speta SC Dynamic Parcel Distribution SA este de : 6 luni si se calculeaza de la data preluarii trimiterii postale de catre furnizorul de servicii postale. Reclamatiile cu privire la ambalaj, numar de colete ori greutatea acestora se fac la livrare si nu ulterior acesteia.

Pentru a fi inregistrata de catre Dynamic Parcel Distribution SA reclamatia trebuie sa fie insotita de urmatoarele documente :
a) Cerere reclamatie standard care se gaseste la orice punct de lucru DPD sau poate fi descarcata online accesand urmatorul link:
http://www.dpd.com/ro/Home/Informatii/Solutionare-sesizari ;
b) Dovada preluare trimitere – copie borderou sau exemplar autocopiativ Maxilabel DPD, Parcel Shop DPD;
c) Documente fiscale care atesta valoarea bunurilor care fac obiectul despagubirii, in cazul trimiterilor cu valoare declarata ;
d) Documente fiscale care atesta plata transportului pentru trimiterea reclamata;
e) Proces verbal constatator incheiat in prezenta reprezentantului DPD – daca este cazul.

Lipsa unuia dintre documentele de mai sus duce la imposibilitatea solutionarii reclamatiei. Expeditorul / destinatarul sau imputernicitii legali ai acestora vor avea dreptul la despagubiri, numai daca reclamatia a fost introdusa in cadrul termenelor prevazute mai sus.

Termenul de solutionare a reclamatiei este de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acesteia. Daca in termenul de 30 de zile calendaristice reclamatia introdusa de utilizator nu se solutioneaza sau se solutioneaza nesatisfacator pentru utilizator, acesta are deschisa calea actiunii in instanta, asa cum prevede art 31 alin. 5 din O.G nr 31/2002.